Sök:

Sökresultat:

3 Uppsatser om TV- and computergames - Sida 1 av 1

The Sims : En studie om skapandet av karaktärer ur ett genusperspektiv

Todays gaming habits between women and men depends on the age range. Both sexes are playing but how do they create a character when they have free hands? Are there any differences from a gender perspective? The main purpose is to answer the question: How does women and men create characters in the computergame The Sims? By looking at the result of four women and four mens created character and then interviewing them for profound information, we have received data to answer those questions for our study. Data has shown that the men were less personal when they created a character, used more imagination and took less time to create the character. The majority of the women created themselfs or part of themselfs and took more time on details..

GIS - ett interaktivt läromedel för grundskolan : En studie som ser på möjligheter och hinder med GIS som läromedel i grundskolans SO-ämnen

A Geographic Information System (GIS) is about presentinginformation with the map as a base. This is increasingly being used on internetsites and in mobile apps. With a GPS it is possible to see where you are andhow to reach a destination or check if the bus is in time. A question to ask isif this technology is possible to implement in ordinary primary schooleducation. If it is, learning history, geography, religion and so on with a GISlearning tool might be possible.

NEGATIVT TV- OCH DATASPELSBRUK BLAND GYMNASIEELEVER

Arbetet har sin bakgrund i att Malmö stad under de senaste åren delar ut datorer till bland annat eleverna i de kommunala gymnasieskolorna. Arbetet har även sin grund i forskningen kring TV- och dataspelsbruk. Arbetet syftar till att undersöka hur Malmös kommunala gymnasieskolor arbetar för att uppmärksamma negativt bruk av TV- och dataspel bland sina elever. Vidare att undersöka hur de kommunala gymnasieskolorna i Malmö arbetar för att stödja de elever som fastnar i ett negativt bruk av TV- och dataspel. Arbetet syftar även till att undersöka hur yrkesverksamma inom kommunala gymnasieskolor, definierar ett negativt bruk av TV- och dataspel.